Skip to content

Workflow

Workflow

De volgorde waarmee een dergelijke database geori├źnteerd systeem wordt opgebouwd, is als volgt:

  • het relatie diagram vaststellen (vergt gedegen voorbereiding)
  • de custom post types aanmaken (dus in dit geval, cases, producten, teamleden, productsoorten en doelgroepen)
  • de benodigde velden per CPT aanmaken (bepaal daarbij per veld het juiste veldtype)
  • de veldvolgorde bepalen voor een logische invulvolgorde in de back-end
  • archief templates (vormgeving) maken voor alle CPT’s (max. 5 stuks)
  • single post templates (vormgeving) maken voor alle CPT’s (max. 5 stuks)
  • optioneel: conditionele parts maken voor call-to-actions
  • inhoud aanmaken per custom post type (invulformulier)

Vergelijking met ‘gewone’ statische pagina’s (een voorbeeld) (*):

  • 18 cases
  • 12 producten
  • 5 teamleden
  • totaal 35 afzonderlijk opgemaakte pagina’s, welke geen onderlinge verbindingen hebben (ervan uitgaande dat voor alle afzonderlijke case, product en teamlid een pagina wordt gemaakt)

Voordelen met relationele database publishing:

  • maximaal 6 layouts voor archief en single post page voor cases, producten en teamleden (**)
  • 35 records invullen (zonder rekening te hoeven houden met vormgeving)
  • Makkelijk muteren, makkelijk verwijderen, je hoeft geen rekening te houden met pagina’s en menustructuur.

(*) Natuurlijk zijn cases, producten en teamleden ook elk op 1 pagina samen te vatten, maar dat heeft enorme invloed op de zoekmachine optimalisatie. Het indexeren van afzonderlijke eenheden is beter voor de vindbaarheid.

(**) Bij alleen het tonen van cases samen met de gerelateerde inhoud (producten en teamleden), kan worden volstaan met slechts 2 layouts

Scroll To Top