Workflow
Workflow
De volgorde waarmee een dergelijke database georiënteerd systeem wordt opgebouwd, is als volgt:
- het relatie diagram vaststellen (vergt gedegen voorbereiding)
- de custom post types aanmaken (dus in dit geval, cases, producten, teamleden, productsoorten en doelgroepen)
- de benodigde velden per CPT aanmaken (bepaal daarbij per veld het juiste veldtype)
- de veldvolgorde bepalen voor een logische invulvolgorde in de back-end
- archief templates (vormgeving) maken voor alle CPT’s (max. 5 stuks)
- single post templates (vormgeving) maken voor alle CPT’s (max. 5 stuks)
- optioneel: conditionele parts maken voor call-to-actions
- inhoud aanmaken per custom post type (invulformulier)
Vergelijking met ‘gewone’ statische pagina’s (een voorbeeld) (*):
- 18 cases
- 12 producten
- 5 teamleden
- totaal 35 afzonderlijk opgemaakte pagina’s, welke geen onderlinge verbindingen hebben (ervan uitgaande dat voor alle afzonderlijke case, product en teamlid een pagina wordt gemaakt)
Voordelen met relationele database publishing:
- maximaal 6 layouts voor archief en single post page voor cases, producten en teamleden (**)
- 35 records invullen (zonder rekening te hoeven houden met vormgeving)
- Makkelijk muteren, makkelijk verwijderen, je hoeft geen rekening te houden met pagina’s en menustructuur.
(*) Natuurlijk zijn cases, producten en teamleden ook elk op 1 pagina samen te vatten, maar dat heeft enorme invloed op de zoekmachine optimalisatie. Het indexeren van afzonderlijke eenheden is beter voor de vindbaarheid.
(**) Bij alleen het tonen van cases samen met de gerelateerde inhoud (producten en teamleden), kan worden volstaan met slechts 2 layouts